Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

: Erwin Oskam : Vrijdag, 31 mei 2013

Verslag

Spreker Erwin Oskam introduceerde op donderdagavond 30 mei de BrainSells Indicator, tijdens de Rabobank Management Workshop Rijnmond bij het Zadkine College in Rotterdam. De zaal zat bomvol met deelnemers die meer te horen kregen over de theorie van Whole Brain Thinking, tijdens de workshop ‘Verkopen doe je met je hersens’.

Het was nog even afwachten wat die BrainSells Indicator precies was, maar aan het begin van de avond vulden de deelnemers het kleurrijke formulier in om op basis van eigenschappen tot een profielschets voor een beroepsprofiel te komen. Oskam legde uit dat de Whole Brain Theory bestaat uit ‘facts’: logisch denken; ‘form’: praktisch denken; ‘feelings’: empathisch denken en ‘fantasy’: creatief denken.

Als voorbeeld hiervoor noemde Oskam het welbekende A-team. Daarin zitten mensen met grote tegenstellingen in denkpatronen. Zo zijn de drijfveren in denkstijlen verschillend. ‘Facts’ is gericht op het resultaat, terwijl ‘form’ zich meer richt op de taak, ‘fantasy’ meer op vernieuwing en ‘feelings’ op voldoening.

Oskam vergeleek verzekeraars met elkaar en ook banken, aan de hand van reclamefilmpjes. Ook kwamen kleine braintestjes voorbij. Ook vertelde de spreker van de Rabobank Management Workshop van Inholland Academy en Zadkine College over de toepasbaarheid van de Whole Brain Theory op ondernemers.

“Vertel als ondernemer het belangrijkste, niet alles. Dan communiceer je verkeerd. Mensen zien namelijk niet alles in een boodschap. Stap af en toe eens in de schoenen van een ander, dan communiceer je vanuit een andere denkstijl.”

Na de pauze werd gekeken naar de mentale denkwijze. Wie gaat voor zekerheid? Of voor mensen, resultaat of avontuur? De BrainSells Indicator werd er weer bij gepakt en resultaten werden uitgewisseld. Oskam: “Je kunt de Whole Brain Thinking gebruiken voor de positionering van je bedrijf. Dat heet BrainSells Process.”

Ofwel: onderzoek wat relevant is voor jouw klant. Bouw eerst kennis op, pas daarna kun je creativiteit opwekken. Bedenk wat karakteristiek is voor jouw bedrijf. Kijk naar je concurrent en schrap overeenkomsten, zodat onderscheidende elementen overblijven. Vervolgens ga je opvallen als bedrijf. Wees er trots op en roep het hardop. Het moet wel wáár zijn. Anders verkoop je slechts sprookjes.

Een interessante workshop, vond Rosalina Nacken van het bedrijf Rosalina Nacken naderhand. “Je krijgt een bevestiging van je eigen denkstijl en ziet hoe je met anderen kunt communiceren. Ik ga nog even nadenken over het gehoorde; alles inventariseren. Het was de eerste keer dat ik deze workshop bezocht, het ligt aan het onderwerp maar als het me aanspreekt wil ik zeker vaker komen.”

Afbeeldingen

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

Wees trots op je bedrijf en roep het hardop

  • _DSC1395.jpg
  • _DSC1396.jpg
  • _DSC1397.jpg
  • _DSC1398.jpg
  • _DSC1399.jpg
  • _DSC1400.jpg
  • _DSC1407.NEF.jpg
  • _DSC1410.jpg
  • _DSC1412.NEF.jpg
  • _DSC1432.jpg
  • _DSC1445.jpg
  • _DSC1447.jpg
  • _DSC1450.jpg
  • _DSC1457.jpg
  • _DSC1458.jpg
  • _DSC1460.jpg
  • _DSC1462.jpg
  • _DSC1466.jpg

Documenten

Bezoekers reacties

Rosalina Nacken - bedrijf Rosalina Nacken

Rosalina Nacken - bedrijf Rosalina Nacken

“Je krijgt een bevestiging van je eigen denkstijl en ziet hoe je met anderen kunt communiceren. Ik ga nog even nadenken over het gehoorde; alles inventariseren. Het was de eerste keer dat ik deze workshop bezocht, het ligt aan het onderwerp maar als het me aanspreekt wil ik zeker vaker komen.”

Menzo van den Berg - Arap Relatiegeschenken

Menzo van den Berg - Arap Relatiegeschenken

"Erg leuke workshop. Het is ook zeer goed toe te passen voor ondernemingen. Ik heb een klein bedrijf en ik ben zelf de kleur rood. Alles klopte met wat de spreker te vertellen had.  Ik wil zeker iets doen met dat punt over wat je als bedrijf onderscheidt van andere bedrijven, met het oog op de concurrentie."

Johanna Kamunen - Snart* Design

Johanna Kamunen - Snart* Design

"Helemaal geweldig, deze Rabobank Management Workshop Rijnmond! Ik zocht naar meer inzicht in marketing en dat heb ik gevonden vanavond. Ik was de kleur geel, ofwel creatief. Ik ga vooral voor de 'waarom' vraag.Wat ik gehoord heb, wil ik vertalen naar doelgroepen. Ik weet nu hoe zij denken en ik kan er wat mee doen."

HOOFDPARTNERS

Rijnmond

  • Rabobank Rotterdam

Drechtsteden

  • Rabobank

initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden

Initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden