De aandacht van de klant trekken

: Bart van Emden : Donderdag, 22 maart 2012

Verslag

Wat zijn de geheimen van spectaculaire groei? Die vraag stond donderdagavond 22 maart jl. centraal bij de Management Workshop Rijnmond waarbij Bart van Emden sprak, bij de workshop ‘Neergang omzetten in spectaculaire groei’. Dat gebeurde op het Zadkine College in Rotterdam.

Van Emden stelde dat je klanten moet verleiden, want er zijn altijd kapers op de kust. “Trek de aandacht van de klant. Zie in wat het commercieel belang is van klantgerichtheid en zet daarnaast fans in die je bedrijf promoten. Goed zijn in je vak is niet goed genoeg.”

De spreker kwam met tips en voorbeelden van verleiding. “Als je de nieuwsgierigheid van klanten prikkelt, dan kom je op een andere manier met klanten in contact. Wees daarbij persoonlijk en anticipeer op ijdelheid. Zet bij tegenslag toch door en blijf erin geloven.”

Van Emden haalde ook de beïnvloedingspiramide aan, die helpt om meer klanten te krijgen. Bovenaan stond ‘loyals’ als belangrijkste element, ofwel mensen die je bedrijf aanbevelen. Door die mensen neemt de geloofwaardigheid toe. “Probeer erachter te komen hoe klanten over je bedrijf denken. Want structurele inzet van ambassadeurs is belangrijk. Doe er ook wat mee als klanten ontevreden zijn. Dan ziet de klant dat je aandacht besteedt en dit kan leiden tot juist meer klanten.”

Nadine de Bie van Stichting Pluspunt Rotterdam is naderhand te spreken over de workshop, die gehouden werd door Inholland Academy en Zadkine Contract Activiteiten. “Het is leuk om te zien dat er interactie was met de zaal. Voor mijn branche is het niet direct toepasbaar, maar er zijn wel leerpunten. Zoals hoe je mensen motiveert als je wat nodig hebt.” Ook Dick Catoen van Deloitte vond de Management Workshop interessant. “De manier waarop je klanten kunt proberen te triggeren, sprak me erg aan. Daar heb ik echt wat aan en ik ga proberen hier wat meer mee te doen.”

U kunt zich ook al aanmelden voor de workshop van Albert de Jong en Jos van Erp op 14 juni 2012, over ‘De nieuwe industriële revolutie’! Klik hier.

Afbeeldingen

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

De aandacht van de klant trekken

  • Bart 1.jpg
  • Bart 10.jpg
  • Bart 11.jpg
  • Bart 12.jpg
  • Bart 13.jpg
  • Bart 15.jpg
  • Bart 16.jpg
  • Bart 17.jpg
  • Bart 18.jpg
  • Bart 2.jpg
  • Bart 3.jpg
  • Bart 4.jpg
  • Bart 5.jpg
  • Bart 6.jpg
  • Bart 7.jpg
  • Bart 8.jpg
  • Bart 9.jpg

Bezoekers reacties

Nadine de Bie - Stichting Pluspunt Rotterdam

Nadine de Bie - Stichting Pluspunt Rotterdam

"De workshop vond ik interessant. Leuk om te zien dat er interactie met de zaal was. Voor mijn branche is het niet direct toepasbaar, maar er zijn wel leerpunten. Zoals hoe je mensen motiveert als je wat nodig hebt. Het was mijn eerste Management Workshop en ik denk dat ik misschien vaker een workshop zal bezoeken in de toekomst.

Dick Catoen - Deloitte

Dick Catoen - Deloitte

"Een goede workshop, die van Bart van Emden. De manier waarop je klanten kunt proberen te triggeren, sprak me aan. Daar heb je ook echt wat aan. Ik wil proberen daar meer mee te gaan doen. Het was de eerste keer dat ik een Management Workshop bezocht en ik ben van plan vaker te gaan."

Hans de Jong - Kodde & Van Oosten B.V.

Hans de Jong - Kodde & Van Oosten B.V.

"Wederom ben ik geïnspireerd geraakt door deze Management Workshop. Ik krijg altijd inspiratie bij dit soort workshops! Oudere informatie werd nieuw leven ingeblazen. Ik heb er echt wat aan gehad, bijvoorbeeld aan het punt dat je collega's moet stimuleren als ze enthousiast zijn."

HOOFDPARTNERS

Rijnmond

  • Rabobank Rotterdam

Drechtsteden

  • Rabobank

initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden

Initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden