Klantgerichte interactieve marketing

: Wim van der Mark : Donderdag, 24 maart 2011

Verslag

Kijkgedrag op websites beïnvloeden

Trends in marketingbestedingen: het was slechts een van de onderwerpen tijdens de Management Workshop Rijnmond, die donderdag 24 maart jl. gehouden werd bij Inholland Academy in Rotterdam. Spreker Wim van der Mark trakteerde zijn 110-koppige publiek op de workshop Klantgerichte interactieve marketing.

Er is steeds meer behoefte aan meetbaarheid als het gaat om marketing, stelde Van der Mark. De grootste kans voor bedrijven is begrijpen hoe mensen kijken, denken en lezen op websites. Plaats bijvoorbeeld plaatjes op een site en geen lange, maar korte stukjes tekst. Als je weet wat de klant zoekt, kunnen de overbodige aspecten van je website af. Dan kan je klanten precies laten zien wat jij wilt. Ofwel: je kunt kijkgedrag beïnvloeden, volgens de spreker. Kijk met die ogen eens naar je website.

Onderwerpen die aandacht trekken op een website zijn hebzucht, angst en status. Dat zijn basismotivatoren voor website bezoekers. Geef op je site vooral antwoord op vragen, dan luister je naar de klant. Met pakkende voorbeelden van andere websites gaf Van der Mark het publiek handige tips.

 

Zo vertelde hij dat het handig is om op elke pagina de adresgegevens neer te zetten en dat het goed is om het menu aan de bovenkant te plaatsen. Gebruik actieknoppen en handige meetwebsites als Google Analytics, Ranks.nl en Google Insights. Ofwel: benut de beschikbare tools. Ook had Van der Mark het over social media. Dit is een megafenomeen en kan door bedrijven gebruikt worden om zich nog beter te profileren.

Barry Kors van Daad Werkt vond het een erg boeiende Management Workshop. “Je krijgt een heel nieuwe kijk op social media. Erg toepasbaar allemaal. Bijvoorbeeld hoe je het beste je website in kunt vullen en hoe je mensen kunt triggeren.” Ook Erik Helmink was te spreken over de workshop van Wim van der Mark. “De informatie was heel praktisch, met name voor mensen die net een website opzetten. Het effect van social media is interessant om te zien en dan zeker als het gaat om business-to-business.”

Wilt u het filmpje van de avond zien? Klik dan op deze link.

Afbeeldingen

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

Klantgerichte interactieve marketing

  • DSC_3652.jpg
  • DSC_3668.jpg
  • DSC_3692.jpg
  • DSC_3718.jpg
  • DSC_3723.jpg
  • DSC_3725.jpg
  • DSC_3734.jpg
  • DSC_3784.jpg
  • DSC_3808.jpg
  • DSC_3819.jpg

HOOFDPARTNERS

Rijnmond

  • Rabobank Rotterdam

Drechtsteden

  • Rabobank

initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden

Initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden