Nieuwe concepten bedenken

: Cor Molenaar : Woensdag, 15 februari 2012

Verslag

Gaan de winkels verdwijnen? Die vraag stond woensdagavond 15 februari centraal bij de Management Workshop Drechtsteden bij het Da Vinci College in Dordrecht, door spreker Cor Molenaar. Het publiek luisterde naar een inspirerende workshop, die ging over veranderd koopgedrag en het bekijken van de toegevoegde waarde van winkels.

Eén op de drie winkels gaat dicht tot en met 2020, stelde Molenaar. “Mensen doen steeds meer aankopen via internet. In Dordrecht kopen mensen bijvoorbeeld veertien procent via internet. We kopen anders dan vroeger. We zitten continu online en daarmee moet een retailer gaan vechten. Hij of zij moet opnieuw de toegevoegde waarde gaan bekijken van een winkel.”

Hoe? Nou, door het stellen van vragen bijvoorbeeld. “Luister naar de klant, dan kom je erachter wat de klant echt wil. Bedenk wat je rol is als winkelier.” Molenaar vertelde over drie soorten van het koopproces van tegenwoordig: gemak, samen kopen en samen winkelen. Daarom zijn aanpassingen nodig. Communiceer meer en doe meer met internet en mobiele toepassingen. “De retail moet nieuwe concepten bedenken.”

Molenaar legde verbanden met Dordrecht en kwam met zorgwekkende cijfers over winkelleegstand. Maar zo zei hij, er is nog hoop. “Mensen kiezen voor gewone winkels vanwege het zien en voelen wat je koopt en omdat zij in winkels vrij kunnen rondlopen en producten kunnen uitzoeken. Er zijn nog heel veel kansen voor winkeliers! Zoek de grenzen op. Wat vinden klanten logisch om te kopen? Het is nog niet te laat!”

Corinne Vermeij, eigenaresse van de winkel ‘nJoy Chocolate in Dordrecht, was naderhand goed te spreken over de Management Workshop, een initiatief van Da Vinci College en Inholland Academy. “Ik ben heel blij met het humorgehalte van de spreker. De informatie is helder en voor mij niet nieuw, maar het is goed dat er iemand is die deze dingen durft te zeggen. Ik heb er zeker wat aan gehad.”

Klik hier om het filmpje van de avond te bekijken!

Afbeeldingen

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

Nieuwe concepten bedenken

  • MWS_ROB1922.jpg
  • MWS_ROB1942.jpg
  • MWS_ROB1944.jpg
  • MWS_ROB1947.jpg
  • MWS_ROB1952.jpg
  • MWS_ROB1963.jpg
  • MWS_ROB1973.jpg
  • MWS_ROB1977.jpg
  • MWS_ROB1983.jpg
  • MWS_ROB1986.jpg
  • MWS_ROB1992.jpg
  • MWS_ROB2007.jpg
  • MWS_ROB2009.jpg
  • MWS_ROB2028.jpg

Bezoekers reacties

Corinne Vermeij - 'nJoy Chocolate

Corinne Vermeij - 'nJoy Chocolate

“Ik ben heel blij met het humorgehalte van de spreker. De informatie is helder en voor mij niet nieuw, maar het is goed dat er iemand is die deze dingen durft te zeggen. Ik heb er zeker wat aan gehad.”

Ad de Jong - Uitvaartverzorging DenO

Ad de Jong - Uitvaartverzorging DenO

"Het enthousiasme van de spreker was super. Ik ben begrafenisondernemer dus de informatie is voor mij niet allemaal even relevant, maar ik heb veel geleerd over communicaie. Ik ga wel het een en ander veranderen. Zo wil ik meer met Marktplaats gaan doen."

HOOFDPARTNERS

Rijnmond

  • Rabobank Rotterdam

Drechtsteden

  • Rabobank

initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden

Initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden