We moeten niet kijken, maar zien

: Richard de Hoop en Tony Bosma : Donderdag, 26 mei 2011

Verslag

"We leven in een bijzondere tijd waarin er gigantisch veel verandert, dit is geen crisis, maar een transitie." Met deze woorden opent trendwatcher Tony Bosma de Management Workshop Rivierenland op 26 mei jl. op de salonboot de Tourmalijn in Dordrecht. De macht is definitief verschoven van bedrijven naar de consumenten. Niet de aanbieder, maar de vrager bepaalt wat we kopen en dat is lang andersom geweest.

Consumenten verzamelen zich bij inkoopsites en laten aanbieders tegen elkaar opbieden. Tegelijkertijd is de burger zeer kritisch tegenover de overheid en grote instellingen. Met een ingetogen presentatie wijst Tony de deelnemers van deze boeiende workshop op de vele signalen die dit aantonen. Als we niet kijken, maar zien, is dit voor iedereen zichtbaar.
 
Het tweede deel van de avond strijden 6 ambitieuse mbo-studenten van het Da Vinci College om de eervolle titel mbo-kanjer. Na hun elevatorpitches stemt de inmiddels bomvolle zaal op de beste kandidaat. De enthousiaste meubelmaker Coen Gerritse wint uiteindelijk de titel. Entertrainer Richard de Hoop geeft hierna zijn muzikale en vrolijke blik op het nieuwe werken. Met het lied Help van de Beatles raakt hij de essentie: we staan er niet alleen voor. Uiteindelijk sluit hij de avond in een vrolijke samenzang af.
 
Voor Lex Wierks van Verkeerschool Wierks was dit zijn eerste Management Workshop. Lex, die net partner geworden is, vond de avond leuk, onderhoudend en inspirerend. Hij vond het een prima mix van informatie, entertainment en netwerken. Evelien Vegter van Uitzendbureau IJsselmonde vond de mix van informatie en entertainment goed. Van haar mocht de presentatie van Tony Bosma wel wat interactiever. Ze vindt de avond een aanrader voor anderen. Roy de Graaf van Schoonenberg Hoorcomfort vond de avond zeer leerzaam. "De transitie die we meemaken geeft vele kansen en risico's. De klant krijgt de macht en wij moeten daar op inspelen, anders missen we de boot." De leerzame vaartocht werd door de bezoekers met een 8 gehonoreerd.

Afbeeldingen

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

We moeten niet kijken, maar zien

  • Tony Bosma 26511 1.jpg
  • Tony Bosma 26511 2.jpg
  • Tony Bosma 26511 3.jpg
  • Tony Bosma 26511 4.jpg
  • Tony Bosma 26511 5.jpg
  • Tony Bosma 26511 6.jpg
  • Tony Bosma 26511 7.jpg
  • Tony Bosma 26511 8.jpg

Documenten

Bezoekers reacties

Roy de Graaf - Schoonenberg Hoorcomfort

Roy de Graaf - Schoonenberg Hoorcomfort

"Een leerzame workshop. De transitie die we meemaken geeft vele kansen en risico's. De klant krijgt de macht en wij moeten daar op inspelen, anders missen we de boot."

Evelien Vegter - Uitzendbureau IJsselmonde

Evelien Vegter - Uitzendbureau IJsselmonde

"Ik vond de mix van informatie en entertainment goed. Van mij mocht de presentatie van Tony Bosma wel wat interactiever. Ik vind de avond een aanrader voor anderen."

Lex Wierks - Verkeersschool Wierks

Lex Wierks - Verkeersschool Wierks

"Dit was mijn eerste Management Workshop. Ik ben net partner geworden en vond de avond leuk, onderhoudend en inspirerend. Het was een prima mix van informatie, entertainment en netwerken."

HOOFDPARTNERS

Rijnmond

  • Rabobank Rotterdam

Drechtsteden

  • Rabobank

initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden

Initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden