Onze branche heeft geen toekomst

: Guido Thys : Donderdag, 31 maart 2011

Verslag

Waarde voor de klant

Kijken naar de toekomst van de onderneming: dat is wat spreker Guido Thys donderdag 31 maart jl. deed samen met zijn publiek tijdens de Management Workshop Drechtsteden over ‘Onze branche heeft geen toekomst’ bij het Da Vinci College in Dordrecht.

De ontwikkelingen gaan allemaal zo snel, stelde Thys. Het enige  dat je nog kunt doen is scenario denken. Alle goede oplossingen zijn simpele oplossingen, hielde de zogenoemde bedrijfsverloskundige zijn publiek voor. Bedenk je wat het bestaansrecht is van je onderneming en waar klanten geld aan uitgeven. Geld stroomt naar waarde, hét sleutelbegrip in de economie.

Ook haalde Thys de individualisering aan: elke klant wil elke dag wat anders. Daarom is het goed te bedenken wat de waarde is van het harde werken dat je gedaan hebt. Alles dat niet bijdraagt aan het doel van de organisatie, moet je niet doen. De klant wil comfort. Daarmee creëer je dus waarde voor de klant. Ook uitstraling is belangrijk. Denk hierbij ook aan andere spelers in de markt. Hoe ga je daarmee om? Je kunt volgens Thys kiezen tussen conform, concurrentieel en onderscheidend. Het laatste aspect is het beste en heeft te maken met innovatief vermogen.

Om dit alles te bereiken, moet je volgens de spreker in staat zijn je systemen om te gooien. Ofwel: je denken veranderen. Dan kun je nieuwe dingen bedenken. Doe dingen samen met de klant. Hoe kleiner de onderneming, hoe gemakkelijker dat gaat.

Na de vragenronde liet bezoeker Henk van Overbeek van Riwal Hoogwerkers BV weten dat het onderwerp van de Management Workshop van Inholland Academy en Da Vinci College hem aansprak. “Het is een onderwerp dat altijd actueel is. Ik heb tools aangereikt gekregen waar ik wat mee kan. Zo heb ik het inzicht gekregen dat je bij een klant moet openstaan voor alles waarmee hij of zij komt, in plaats van een klant als lastig te zien.”

Ook Heleen Kromkamp van de  Gemeente Dordrecht herkent zich in de workshop van Guido Thys. “Erg plezant, om met zijn woorden te spreken! Ik werk bij de overheid, maar er zijn maar weinig verschillen met ondernemers. De dilemma’s zijn vaak dezelfde, zoals dat je altijd aardig moet zijn tegen klanten.”

Afbeeldingen

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

Onze branche heeft geen toekomst

  • guido 10.jpg
  • guido 2.jpg
  • guido 3.jpg
  • guido 4.jpg
  • guido 5.jpg
  • guido 6.jpg
  • guido 7.jpg
  • guido 8.jpg
  • guido 9.jpg
  • mws 31-3-11_ROB8992.jpg

Bezoekers reacties

Henk van Overbeek - Riwal Hoogwerkers BV

Henk van Overbeek - Riwal Hoogwerkers BV

“Het is een onderwerp dat altijd actueel is. Ik heb tools aangereikt gekregen waar ik wat mee kan. Zo heb ik het inzicht gekregen dat je bij een klant moet openstaan voor alles waarmee hij of zij komt, in plaats van een klant als lastig te zien.”

Corrie van der Kraan - MEE Drechtsteden

Corrie van der Kraan - MEE Drechtsteden

"Voor onze branche was de informatie niet zo relevant, maar wat wel overeenkomt, is dat wij naar het doosje kijken waar de spreker het over had. Ofwel waardigheid. Wij werken ook vanuit de klant."

Heleen Kromkamp - Gemeente Dordrecht

Heleen Kromkamp - Gemeente Dordrecht

“Erg plezant, om met zijn woorden te spreken! Ik werk bij de overheid, maar er zijn maar weinig verschillen met ondernemers. De dilemma’s zijn vaak dezelfde, zoals dat je altijd aardig moet zijn tegen klanten.”

HOOFDPARTNERS

Rijnmond

  • Rabobank Rotterdam

Drechtsteden

  • Rabobank

initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden

Initiatiefnemers

  • Da Vinci College
  • Zadkine college
  • HBO Drechtsteden